Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
„Burza” jako podróż VR. Scenograficzny eksperyment 3D w wirtualnej przestrzeni, w którym szekspirowski wszechświat jest w całości generowany przez technologie następnego stulecia.
Przeżyj „Burzę” Szekspira podczas wyjątkowego doświadczenia imersyjnego, wyrusz we wciągającą podróż VR do spektakularnego świata, który ożywia Prospero. Ta wyprawa zaprasza do odkrywania królestwa, w którym zacierają się granice między magią, naturą i technologią, oferując wyjątkowy wgląd w ostatnie arcydzieło Szekspira.
Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii produkcji wideo i projekcji doświadczenie VR łączy spektakl teatralny i sztuczną inteligencję w twórczym eksperymencie. To przekroczenie fizycznych granic tego, co można dostrzec i zrozumieć na konwencjonalnej scenie teatralnej. Indywidualne doświadczenie każdego widza z technologią ukazuje ponadczasowość historii Szekspira.
Czas trwania osobistego doświadczenia immersyjnego wynosi 5 minut. Przed wejściem do Shakespeare Dimensions widzowie zostaną poinformowani o tym, czego spodziewać się po tym doświadczeniu. Publiczność zostanie ostrzeżona, że istnieje możliwość wystąpienia zawrotów głowy.
To flop means to fail. The flop is the lifeblood of the clown, it is the magic land which highlights the ridiculousness that lies just beneath the surface of our everyday lives. And when the actor flops, it is here that something happens and then the laughs arrive, hopefully. And when the audience laughs, the clown is born. This workshop creates a space where we can rediscover our naive lunacy and share it with pleasure and joy with our audience.
—-
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Spotkanie z architektem, który w roku 2004 zaprojektował budynek Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego i który po 20 latach powraca do Gdańska. Będzie to niepowtarzalna możliwość zapytania profesora o jego inspiracje, pracę koncepcyjną. Będzie to też przestrzeń na podzielenie się swoimi własnymi wrażeniami na temat budynku. Spotkanie poprowadzi Magdalena Hajdysz.
Profesor Renato Rizzi – autor projektu architektonicznego Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego jest uważany za jednego z najwybitniejszych i najbardziej niekonwencjonalnych współczesnych architektów. Urodzony w Rovereto w 1951 roku, ukończył wydział architektury, ale jak sam twierdzi – fascynuje się filozofią. Rizzi rzadko podąża za panującą modą w architekturze, łamie wszelkie normy, wyznacza nowe kierunki i trendy. Wykładał w Instituto Universitario di Architettura w Wenecji. Rizzi jest laureatem wielu prestiżowych konkursów architektonicznych, m.in. na projekt Pałacu Sportu w Trento we Włoszech. Został nagrodzony w konkursach na gmach Muzeum Egipskiego w Kairze czy dzielnicę Pujiang w Szanghaju. Efektem jego ponad dziesięcioletniej współpracy z innym znanym architektem Peterem Eisenmanem są m.in. projekty gmachu opery w Tokio i dzielnicy La Villette w Paryżu.
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Prawdziwa taneczna uczta przy różnorodnych gatunkach muzycznych, w rytmach soulu, funku, jazzu, rocka, hip-hopu, techno, którą przygotują dla Państwa dziennikarze Radia Nowy Świat.
Za dekami didżejskimi zobaczymy:
Mikołaja Tyczyńskiego
Marię Zamachowską
Mateusza Andruszkiewicza
Adama Stasiaka
Patryka Rabiegę
Dodatkowe Informacje
Koszt wypożyczenia słuchawek – 30 zł. Dla osób z identyfikatorami 20 zł.
Proszę pamiętać o zabraniu ze sobą dokumentu potwierdzającego tożsamość – będzie on potrzebny do wypożyczenia słuchawek.
„Burza” jako podróż VR. Scenograficzny eksperyment 3D w wirtualnej przestrzeni, w którym szekspirowski wszechświat jest w całości generowany przez technologie następnego stulecia.
Przeżyj „Burzę” Szekspira podczas wyjątkowego doświadczenia imersyjnego, wyrusz we wciągającą podróż VR do spektakularnego świata, który ożywia Prospero. Ta wyprawa zaprasza do odkrywania królestwa, w którym zacierają się granice między magią, naturą i technologią, oferując wyjątkowy wgląd w ostatnie arcydzieło Szekspira.
Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii produkcji wideo i projekcji doświadczenie VR łączy spektakl teatralny i sztuczną inteligencję w twórczym eksperymencie. To przekroczenie fizycznych granic tego, co można dostrzec i zrozumieć na konwencjonalnej scenie teatralnej. Indywidualne doświadczenie każdego widza z technologią ukazuje ponadczasowość historii Szekspira.
Czas trwania osobistego doświadczenia immersyjnego wynosi 5 minut. Przed wejściem do Shakespeare Dimensions widzowie zostaną poinformowani o tym, czego spodziewać się po tym doświadczeniu. Publiczność zostanie ostrzeżona, że istnieje możliwość wystąpienia zawrotów głowy.
W dobie, w której wszyscy najchętniej wyrażamy swoje zdanie, sprzeczamy się, dyskutujemy, a przede wszystkim: mówimy, mówimy i mówimy – zapominamy czasem, jak ważne jest doświadczenie samo w sobie. I świadomość tego, w jaki sposób doświadczamy sztuki. Na warsztatach skupimy się na trzech sposobach doświadczania: wzrokowym, słuchowym i kinetycznym (fizycznym). Prosimy uczestników, aby przed przyjściem przypomnieli sobie 3 zetknięcia z teatrem, które w życiu zrobiły na nich największe wrażenie i zastanowili się, na który ze zmysłów najbardziej one oddziaływały. Odpowiemy na pytania takie jak: dlaczego na różnych ludziach różne rzeczy robią mniejsze lub większe wrażenie? I spróbujemy zatrzymać się na chwilę. Skupić na swoim ciele, swoim doświadczaniu i własnym sposobie odczuwania. By na koniec te przemyślenia przekuć w praktykę i w prostych ćwiczeniach poeksperymentować z tymi wrażeniami i emocjami.
–
In an age where we are all eager to express our opinions, argue, discuss, and, above all, talk, talk, and talk – we sometimes forget the importance of the experience itself. And the awareness of how we experience art. In the workshops, we will focus on three ways of experiencing: visual, auditory, and kinesthetic (physical). We ask participants to recall three encounters with theater that made the greatest impression on them before coming and to consider which of their senses were most affected. We will answer questions such as: why do different things make a greater or lesser impression on different people? And we will try to pause for a moment. To focus on our bodies, our experiences, and our own ways of feeling. In the end, we will turn these reflections into practice and experiment with these sensations and emotions through simple exercises.
Warsztaty w j. angielskim (ze wsparciem językowym dla osób z Polski, które nie czują się w pełni komfortowo ze znajomością języka)
Uważany przez wielu znawców za najlepszą tragedię jaką kiedykolwiek napisano „Król Lear” Williama Szekspira ukazuje dramat starzejących się ojców odrzuconych przez własne dzieci, ale i w zaślepieniu odtrącających tych, którzy naprawdę ich kochają.
Autor zaczerpnął osnowę sztuki z dawnych kronik historycznych i sztuki teatralnej obecnej na scenach w jego czasach, zmienił jednak rozłożenie akcentów dramaturgicznych i zdecydował się na tragiczne zakończenie. Lear, mityczny król Brytanii, postanawia obdzielić swymi dobrami trzy córki: Gonerylę, Reganę i Kordelię. Lear rozdziela przywileje według deklarowanej miłości do niego, więc gdy prostolinijna Kordelia nie ściga się z siostrami w pochlebstwach, zostaje wydziedziczona. Wkrótce okrutny los, jak to bywa u Szekspira, pokaże, kto kochał najbardziej… Dramat w równym stopniu pokazuje upadek wielkości króla, który musi stać się zwykłym człowiekiem, jak i upadek człowieka, który przybity nawałem nieszczęść osuwa się w szaleństwo. Zakończenie przynosi tylko śmierć i gorycz.
Po rolę Króla Leara sięgali najwybitniejsi aktorzy, dla których była szansą na stworzenie w dojrzałym wieku kreacji złożonej, wykorzystującej cały arsenał dramatycznych środków wyrazu. Ian McKellen po mistrzowsku sprostał temu arcytrudnemu zadaniu, tworząc „niesamowicie wzruszający portret” (według magazynu „Independent”), a cały spektakl w reżyserii Jonathana Munby’ego, wystawiony przez Chichester Festival Theatre, otrzymał najwyższe noty i pochwały od wszystkich czołowych dzienników i tygodników.
czas trwania: 225 min
reżyseria: Jonathan Munby
obsada: Ian McKellen (Król Lear), Anita-Joy Uwajeh (Kordelia), Lloyd Hutchinson (Błazen), Sinéad Cusack (Hrabia Kent)
–
Zniżka z kartą mieszkańca dostępna tylko w kasie kina -15%
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
„Burza” jako podróż VR. Scenograficzny eksperyment 3D w wirtualnej przestrzeni, w którym szekspirowski wszechświat jest w całości generowany przez technologie następnego stulecia.
Przeżyj „Burzę” Szekspira podczas wyjątkowego doświadczenia imersyjnego, wyrusz we wciągającą podróż VR do spektakularnego świata, który ożywia Prospero. Ta wyprawa zaprasza do odkrywania królestwa, w którym zacierają się granice między magią, naturą i technologią, oferując wyjątkowy wgląd w ostatnie arcydzieło Szekspira.
Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii produkcji wideo i projekcji doświadczenie VR łączy spektakl teatralny i sztuczną inteligencję w twórczym eksperymencie. To przekroczenie fizycznych granic tego, co można dostrzec i zrozumieć na konwencjonalnej scenie teatralnej. Indywidualne doświadczenie każdego widza z technologią ukazuje ponadczasowość historii Szekspira.
Czas trwania osobistego doświadczenia immersyjnego wynosi 5 minut. Przed wejściem do Shakespeare Dimensions widzowie zostaną poinformowani o tym, czego spodziewać się po tym doświadczeniu. Publiczność zostanie ostrzeżona, że istnieje możliwość wystąpienia zawrotów głowy.
From 'page’ to 'stage’ without fear. We dive headlong into the story of Hamlet, finding the word to suit the action, the action to suit the word. The workshop begins with an introduction to the synopsis and characters, before moving on to some of the key scenes which will be developed and shown to each other at the end of the workshop. This is a dynamic, no fear approach to the text, where what the performers are doing is as important as what they are saying. No prior knowledge is needed, either of Shakespeare in general, or of Hamlet in particular.
Participants – please be sure to come in loose, comfortable clothing.
–
Od „strony” do „sceny” bez strachu. Zanurzamy się w historię Hamleta, znajdując słowo pasujące do akcji, akcję pasującą do słowa. Warsztat rozpoczyna się od wprowadzenia do streszczenia i postaci, a następnie przechodzi do niektórych kluczowych scen, które zostaną rozwinięte i zainscenizowane pod koniec zajęć. Jest to dynamiczne, pozbawione strachu podejście do tekstu, w którym to, co robią wykonawcy, jest równie ważne, jak to, co mówią. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość Szekspira w ogóle, ani “Hamleta” w szczególności.
Uczestnicy proszeni są o strój wygodny, nie krępujący ruchów.
„Makbet” to szekspirowska opowieść o ambicjach, żądzy władzy, pasji i przekraczaniu granic. Krwawy dramat rozgrywający się XI-wiecznej Szkocji, w którym jedno morderstwo pociąga za sobą kolejne, napędzając błędne koło zbrodni. Tragedia jest nieunikniona – zemsta, zdrada, strach i obłęd zamykają bohaterów w pułapce ich własnych emocji.
Wiedźmy przepowiadają wracającemu z wojennej wyprawy lordowi Makbetowi świetlaną przyszłość. Budzące się w nim ambicje i żądzę władzy podsyca Lady Makbet. Prorocze słowa czarownic spełnią się, ale jego droga na tron spłynie krwią, a korona na jego skroniach okupiona zostanie szaleństwem.
czas trwania: 113 min
reżyseria: Justin Kurzel
obsada: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Elizabeth Debicki, Paddy Considine, Sean Harris
–
Zniżka z kartą mieszkańca dostępna tylko w kasie kina -15%
Próba otwarta do spektaklu to wyjątkowa okazja, by zajrzeć do teatru „od kuchni”, poznać warsztat aktorów, pracę reżysera, przypatrzeć się, jak powstaje spektakl. Uczestnicy obejrzą artystów przy pracy. Będzie również czas na krótkie Q&A.
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Z przyczyn technicznych jesteśmy zmuszeni zakończyć szybciej naszą podróż do serca „Burzy”.
Dziękujemy za liczne odwiedziny, jednocześnie zapraszamy do dalszego udziału w 28. Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku.
—
„Burza” jako podróż VR. Scenograficzny eksperyment 3D w wirtualnej przestrzeni, w którym szekspirowski wszechświat jest w całości generowany przez technologie następnego stulecia.
Przeżyj „Burzę” Szekspira podczas wyjątkowego doświadczenia imersyjnego, wyrusz we wciągającą podróż VR do spektakularnego świata, który ożywia Prospero. Ta wyprawa zaprasza do odkrywania królestwa, w którym zacierają się granice między magią, naturą i technologią, oferując wyjątkowy wgląd w ostatnie arcydzieło Szekspira.
Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii produkcji wideo i projekcji doświadczenie VR łączy spektakl teatralny i sztuczną inteligencję w twórczym eksperymencie. To przekroczenie fizycznych granic tego, co można dostrzec i zrozumieć na konwencjonalnej scenie teatralnej. Indywidualne doświadczenie każdego widza z technologią ukazuje ponadczasowość historii Szekspira.
Czas trwania osobistego doświadczenia immersyjnego wynosi 5 minut. Przed wejściem do Shakespeare Dimensions widzowie zostaną poinformowani o tym, czego spodziewać się po tym doświadczeniu. Publiczność zostanie ostrzeżona, że istnieje możliwość wystąpienia zawrotów głowy.
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Zapraszamy na rozmowę nie tylko po spektaklu, ale także po nocy. Po porannej pobudce. Po chwili czasu, w której mogliśmy już na spokojnie pomyśleć co zobaczyliśmy dnia poprzedniego. Emocje już opadły, ale niektóre znaczenia nadal krążą nam w głowach. Rodzą się nowe pytania: „jak rozumieć to co zobaczyliśmy?”, „jakie uczucia ze mną zostały?”. Czasem chce się z kimś porozmawiać. Przeżyć to jeszcze raz. Na świeżo, ale nie na gorąco. Z kawą.
Zapraszamy na poranne spotkanie na dziedzińcu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, podczas których prof. Jacek Fabiszak i dr Anna Kowalcze-Pawlik usiądą ze sobą i z nami i –zwyczajnie – zaczną rozmawiać. A każdy chętny na taką refleksję, może się w dowolnym momencie dosiąść i dołączyć do rozmowy. Pierwsze spotkanie dotyczyć będzie spektaklu w reż. Declana Donnellana, pt. „Hamlet”.
Udział w rozmowie jest bezpłatny. Kawa, herbata i przekąski do zakupienia na miejscu w festiwalowym barze.
Spotkanie w j. polskim i angielskim (w zależności od liczby osób – szeptane tłumaczenie dostępne będzie dla mniej licznej grupy)
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Spotkanie o charakterze otwartym, dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką zrównoważonego rozwoju festiwali teatralnych i teatrów oraz równym dostępem do kultury.
Tradycja angielskich aktorów wędrownych, którzy odwiedzali Gdańsk na przełomie XVI wieku odżyje na nowo. Znane i uwielbiane fragmenty ożyją na ulicy Długiej w niecodziennym wydaniu: zostaną zagrane i odśpiewane przez aktorów. Być może w jednym z okien pojawi się sam Mistrz ze Stratfordu?
Obsada:
Aktorzy Bałtyckiego Teatru Różnorodności:
Bartłomiej Sudak / Jakub Piprowski
Adam Walkiewicz / Bartłomiej Kardyś
Julia Ostaszewska / Sylwia Drzycimska
Reżyseria Tomasz Podsiadły
Muzyka Beniamin Baczewski
Asystent reż. Anna Górna
Wiele znanych gwiazd i popularnych zespołów śpiewało piosenki inspirowane dramatami Szekspira – od Boba Dylana przez Radiohead po Taylor Swift. Równie dużą popularnością wśród światowych artystów cieszą się ambitne interpretacje „Sonetów”. W Polsce jedną z największych orędowniczek twórczości Szekspira jest ceniona wokalistka i aktorka Maja Kleszcz. Dawniej członkini folkowej Kapeli ze Wsi Warszawa, później liderka retro-popowego zespołu incarNations, a obecnie głównie artystka solowa, wielokrotnie angażowała się w realizacje teatralne, m.in. „Hamleta” i „Burzy”. Wspólnie z Wojciechem Krzakiem skomponowała muzykę do spektaklu „Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko”, nagrodzonego Złotym Yorickiem w 2018 r., a ich płyta z piosenkami ze sztuki „Makbet” została nominowana do nagrody Fryderyk. Najważniejsze utwory stworzone przez ten duet na przestrzeni ostatnich sześciu lat będzie można po raz pierwszy usłyszeć w specjalnych aranżacjach podczas kameralnego występu na dziedzińcu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.
In this musical theater master class for neurodivergent people, we seek to deepen the acting work of each participant, no matter if they have previous experience or not, as we will work from the initial and basic form of representation that combined with songs, dialogues and dance will strengthen their tools as performers. We will also use different theatrical techniques to understand the emotion of the musical theater performer who communicates through the body, music, and singing in an integrated way.
Participants will be able to experience and develop the following:
Theater:
– Release stress through theatrical play.
– Explore improvisation and creativity.
– Understand their tools as performers: Body, Voice, Mind.
– Strengthen teamwork and their socio-affective relationships.
Singing:
– Breathing.
– Exploration of his vocal instrument.
– Diction, vocalization and projection.
Dancing:
– Recognition of her body as a tool.
– Exploration of different musical genres.
– Choreography (Basic)
the workshop is for people with autism, Down syndrome, intellectual dissability. Their indispensable caregivers can be present in the venue, but participation is for people with disabilities.
Participants are kindly asked to wear comfortable work clothes.
–
Podczas tych zajęć staramy się pogłębić pracę aktorską każdego uczestnika, bez względu na to, czy ma on wcześniejsze doświadczenie, czy dopiero zaczyna swoją przygodę z teatrem. Będziemy pracować z początkową i podstawową formą reprezentacji, która w połączeniu z piosenkami, dialogami i tańcem wzmocni ich narzędzia jako wykonawców. Wykorzystamy również różne techniki teatralne, aby zrozumieć emocje wykonawcy teatru muzycznego, który komunikuje się poprzez ciało, muzykę i śpiew – w zintegrowany sposób.
Uczestnicy będą mogli doświadczyć i rozwinąć następujące umiejętności.
Teatr:
– Uwolnienie stresu poprzez zabawę teatralną.
– Eksplorować improwizację i kreatywność.
– Zrozumieć swoje narzędzia jako wykonawcy: Ciało, Głos, Umysł.
– Wzmocnić pracę zespołową i relacje społeczno-afektywne.
Śpiew:
– Oddychanie.
– Eksploracja instrumentu wokalnego.
– Dykcja, wokalizacja i projekcja.
Taniec:
– Rozpoznanie swojego ciała jako narzędzia.
– Eksploracja różnych gatunków muzycznych.
– Choreografia (podstawowa)
“W Liberarte Talleres wierzymy w integrację, aby osiągnąć demokratyczne i zróżnicowane społeczeństwo. Wierzymy, że sztuka jest tak ważna w życiu i rozwoju osób neurodywergentnych, ponieważ znajdują one wolny i transformujący środek wyrazu.
zajęcia przeznaczone są wyłącznie dla osób z zespołem Downa, autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną. Mogą im towarzyszyć opiekunowie oraz osoby towarzyszące – nie będą jednak brać czynnie udziału w zajęciach.
Uczestników prosimy o strój wygodny, nie krępujący ruchów.
Inscenizacja przenosi historię Hamleta w czasy nam współczesne, aby podkreślić ciągłą aktualność arcydzieła Shakespeare’a. Stawia również duży nacisk na wątki polityczny i szpiegowski zawarte w sztuce. W niewyjaśnionych okolicznościach ginie stary Hamlet, potężny król Danii, ojciec Hamleta. Koronę przejmuje jego brat Klaudiusz. Wdowa po królu, Gertruda, matka Hamleta, szybko oddaje swoją rękę uzurpatorowi. Hamlet podejrzewa stryja o spisek. Gdy kraj przygotowuje się do wojny, rozpada się książęca rodzina. Zmuszony, by pomścić śmierć ojca, a jednocześnie sparaliżowany stojącym przed nim zadaniem, Hamlet sprzeciwia się swojemu położeniu, działając wbrew rozsądkowi i bezpieczeństwu kraju.
czas trwania: 220 minut
Reżyseria: Lyndsey Turner
Obsada: Benedict Cumbarbatch, Siân Brooke, Nigel Carrington, Anastasia Hille, Ciarán Hinds, Kobna Holdbrook-Smith, Jim Norton, Morag Siller
Nominowany do Oscara Benedict Cumberbatch wciela się w tytułową rolę w wielkiej tragedii Szekspira.
–
Zniżka z kartą mieszkańca dostępna tylko w kasie kina -15%
ak mawia prowadzący warsztaty, przywołując słynny cytat: „Przyrody nie rozumie się logiką – tylko sercem, empatią. Człowieka tak samo”. Przygotowując się do warsztatów zadał on pytanie – kto kogo tak naprawdę włącza w świat teatralny? Czy to osoby normatywne włączają w proces osoby z niepełnosprawnościami? Czy też może osoby z niepełnosprawnościami włączają tak zwaną „zwyczajną” publiczność w świat swojego doświadczenia? Swojej wrażliwości? A może te podziały są całkowicie niepotrzebne, bo tak naprawdę – uczymy się od siebie.
A jednak – dla wielu ludzi, takie doświadczenie wiąże się z niepewnością. Jak się zachować? Jak się wzajemnie traktować? Jak być sobą w zetknięciu z kimś, kto jest od nas inny (niezależnie od sprawności – każdy człowiek jest od inny; inaczej czuje i doświadcza). Na warsztatach znosimy te podziały. Spróbujemy coś stworzyć sami dla siebie. Razem. Włączyć się nawzajem w ten sam proces. I doświadczyć czegoś wspólnie. Na zajęcia zapraszamy wszystkich – niezależnie od wieku, sprawności (intelektualnej i fizycznej), doświadczenia, potencjalnych trudności i obaw.
Zajęcia w j. polskim i angielskim.
Workshops: Who is the subject of theatrical inclusion?
As the workshop leader says: „Nature is not understood by logic – only by heart, by empathy. The same goes for understanding a person.” In preparation for the workshops, he asked the question – who is really including whom in the theatrical world? Is it normative individuals including people with disabilities in the process? Or is it people with disabilities including the so-called „ordinary” audience into their world of experience? Their sensitivity? Or perhaps these divisions are entirely unnecessary because, in reality, we learn from each other.
And yet – for many people, such an experience is associated with uncertainty. How should one behave? How should we treat each other? How to be oneself when encountering someone who is different from us (regardless of ability – each person is different; each person experiences differently). In the workshops, we break down these divisions. We will try to create something for ourselves. Together. To include each other in the same process. And to experience something together.
We invite everyone to the classes – regardless of age, ability (intellectual and physical), experience, difficulties, and potential concerns.
The classes will be conducted in Polish and English.
Zapraszamy na rozmowę nie tylko po spektaklu, ale także po nocy. Po porannej pobudce. Po chwili czasu, w której mogliśmy już na spokojnie pomyśleć co zobaczyliśmy dnia poprzedniego. Emocje już opadły, ale niektóre znaczenia nadal krążą nam w głowach. Rodzą się nowe pytania: „jak rozumieć to co zobaczyliśmy?”, „jakie uczucia ze mną zostały?”. Czasem chce się z kimś porozmawiać. Przeżyć to jeszcze raz. Na świeżo, ale nie na gorąco. Z kawą.
Zapraszamy na poranne spotkanie na dziedzińcu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, podczas których prof. Jacek Fabiszak i dr Anna Kowalcze-Pawlik usiądą ze sobą i z nami i –zwyczajnie – zaczną rozmawiać. A każdy chętny na taką refleksję, może się w dowolnym momencie dosiąść i dołączyć do rozmowy. Ostatnie spotkanie dotyczyć będzie wszystkich spektakli walczących w konkursie o Złotego Yoricka, a szczególnie rozmowy o werdykcie.
Udział w rozmowie jest bezpłatny. Kawa, herbata i przekąski do zakupienia na miejscu w festiwalowym barze.
Spotkanie w j. polskim i angielskim (w zależności od liczby osób – szeptane tłumaczenie dostępne będzie dla mniej licznej grupy)
Rok 1964. Richard Burton, świeżo po ślubie z Elizabeth Taylor, ma zagrać główną rolę w eksperymentalnej nowej inscenizacji Hamleta na Broadwayu w reżyserii Johna Gielguda. W trakcie prób do spektaklu dochodzi do zderzenia dwóch wizji teatru, a dalsza współpraca między aktorem i reżyserem staje pod znakiem zapytania.
Napisana przez Jacka Thorne’a (Harry Potter i przeklęte dziecko), ze scenografią autorstwa Es Devlin (Czarownice z Salem) sztuka została nagrana na żywo podczas wyprzedanego spektaklu w National Theatre. Evening Standard wyróżnił ją nagrodą dla najlepszej nowej sztuki.
czas trwania: 165 minut
Reżyseria: Sam Mendes
Obsada: Mark Gatiss, Johnny Flynn
–
Zniżka z kartą mieszkańca dostępna tylko w kasie kina -15%
This book explores how the pregnant body is portrayed, perceived and enacted in Shakespeare’s and his contemporaries’ drama by means of a phenomenological analysis and a recourse to early modern popular medical discourse on reproduction. Phenomenology of pregnancy is a fairly new and radical body of philosophy that questions the post-Cartesian chasm of an almost autonomous reason and an enclosed and self-sufficient (male) body as foundations of identity. Early modern drama, as is argued, was written and staged at the backdrop of revolutionary changes in medicine and science where old and new theories on the embodied self-clashed. In this world where more and more men were expected to steadily grow isolated from their bodies, the pregnant body constituted an embattled contradiction. Indebted to the theories of embodiment this book offers a meticulous and detailed investigation of a plethora of pregnant characters and their “pregnant embodiment” in the pre-modern works by Shakespeare, Middleton, Webster and Ford. The analysis in each chapter argues for an indivisible link between an intensely embodied experience of pregnancy as enacted in space and identity-shaping processes resulting in a more acute sense of selfhood and agency. Despite seemingly disparate experiences of the selected heroines and the repeated attempts at containment of their “unruly” bodies, the ever transforming and “spatial” pregnant identities remain loci of embodied selfhood and agency. This book provocatively argues that fictional characters’ experience reflects tangible realities of early modern women, while often deflecting the scientific consensus on reproduction in the period.
–
Niniejsza książka bada, w jaki sposób ciężarne ciało jest przedstawiane, postrzegane i odgrywane w dramacie Szekspira i jego współczesnych, za pomocą analizy fenomenologicznej i odwołania się do wczesnonowożytnego popularnego dyskursu medycznego na temat reprodukcji. Fenomenologia ciąży jest dość nową i radykalną gałęzią filozofii, która kwestionuje postkartezjańską przepaść niemal autonomicznego rozumu oraz zamkniętego i samowystarczalnego (męskiego) ciała jako fundamentów tożsamości. Wczesnonowożytny dramat został napisany i wystawiony na tle rewolucyjnych zmian w medycynie i nauce, gdzie ścierały się stare i nowe teorie dotyczące ucieleśnionego ja. W świecie, w którym oczekiwano, że coraz więcej mężczyzn będzie izolować się od swoich ciał, ciężarne ciało stanowiło sprzeczność. Dzięki teoriom ucieleśnienia książka ta oferuje skrupulatne i szczegółowe badanie mnóstwa ciężarnych postaci i ich „ciężarnego ucieleśnienia” w przednowoczesnych dziełach Szekspira, Middletona, Webstera i Forda. Analizy zawarte w każdym z rozdziałów dowodzą istnienia nierozerwalnego związku między intensywnie ucieleśnionym doświadczeniem ciąży, odgrywanym w przestrzeni, a procesami kształtującymi tożsamość, skutkującymi bardziej wyostrzonym poczuciem własnej tożsamości i sprawczości. Pomimo pozornie odmiennych doświadczeń wybranych bohaterek i powtarzających się prób okiełznania ich „niesfornych” ciał, nieustannie przekształcające się i „przestrzenne” ciężarne tożsamości pozostają miejscami ucieleśnionej tożsamości i sprawczości. Ta książka prowokacyjnie dowodzi, że że doświadczenia fikcyjnych postaci odzwierciedlają namacalne realia wczesnonowożytnych kobiet, jednocześnie często odrzucając naukowy konsensus dotyczący reprodukcji w tym okresie.