W epoce nazywanej przez antropologów epoką post prawdy, na globalnej północy Hamlet jest drogą, konfliktem, niezgodą, podważeniem, filozofią i krytyczną postawą wobec systemu, zasad funkcjonowania świata. Hamlet jest kulturą, społecznym i indywidualnym sposobem myślenia. Hamlet jest dojrzewaniem i inicjacją. Jednostką i zbiorowością. Odwołując się do klasycznych realizacji dzieł Szekspira z epoki, postacie żeńskie będą performowane przez zespół składający się z młodych mężczyzn. Motion rozumiane jako regularny, minimalistyczny ruch w przestrzeni, w grupie i wspólnocie, która idzie w określonych interwałach zmieniających się w każdym z aktów. To metafora migracji, nomadycznego życia z konieczności – przywołująca doświadczenie ruchu konstytutywne dla działań performatywnych z obszaru nowej choreografii i nowej dramaturgii. Poprzez zaangażowanie przestrzeni, ruchu stworzymy oddolny, horyzontalny, inkluzywny organizm nowego Hamleta.
Każdy może dołączyć i brać udział w performatywnym oprowadzaniu.
W „Hamlet.motion” zostaje wykorzystany fragment autorskiego performansu Zofii Urszuli Komasy „Crying zone”, którego premiera odbyła się w 2019 roku, w Divadlo Disk w Pradze.
Reżyseria: Dawid Żakowski
Dramaturgia: Patrycja Babicka
Reżyseria światła: Tadeusz Perkowski
Choreografia: Daniela Komędara – Miśkiewicz
Produkcja: Iwa Ostrowska / Sztuka Nowa
Koprodukcja: Sochaczewskie Centrum Kultury
Muzyka: A_GIM
Kuratorka: Zofia Urszula Komasa
performerzy:
Paweł Mandziewski,
Marek Bula,
Kamil Piotr Adamus,
Antoni Kudelko,
Maciej Feliga,
Mateusz Nguyen,
Konrad Duplicki